Известие

Collapse
No announcement yet.

Въпрос тносно дебитомер.

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Въпрос тносно дебитомер.

    Здравейте колеги имам въпрос относно дебитомера на алфа 156 1.8 t.s. 98 година бензин газов инжекцион.Когато колата е студена няма проблем с дебитомера когато загрее светва лампичката-като се закачи за комютъра за триене на грешки в допълнителните данни пише късо към +V.А днес забелязах че като карам на бензин няма проблеми и като прехвърля на газ и светва отново.Юе се рдавам ако някой сподели дали се е сблъсквал с такъв проблем.Благодаря предварително.

  • #2
    Сигурно някое захранване (+12V) за газовата уредба е взето от захранването на дебитомера и когато обърне на газ го натоварва и то кляка.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #3
      Как мога да го проверя-някакво предложение.

      Comment


      • #4
        Като провериш откъде е захранена газовата уредба. Ако случайно е изведено захранване за нея от пин 2 на дебитомера, то добре е да се махне от там.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #5
          Извинявам се ,че се намесвам в темата но имам питане към колегата еcоtronic .В събота ми закачиха колата /156 кросвагон 1.9 16v 150 к.с.2006 г. /на комп.диагностика и ми показа липса на дебитомер и разни други натрупани грешки .След учудването на майстора и моето разбира се се оказа откачен кабел от долната страна на дебитомера .Закачи кабела и изчисти грешката, кабела беше доста прашен и кален което ме навява на мисълта ,че е разкачен доста отдавна може би при смяна на масла и филтри.Колата си вървеше доста прилично.Единственото нещо което аз забелязвам след поставянето на кабела на мястото му е промяна на параметрите на компа за разход ./паднаха с около 0.800 л./100 км.Възможно ли е да съм карал без включен дебитомер около 2000 км.без да забележа разлика във вървежа.Компа ми отчита постоянно егр.клапан /блокиран в затворено положение/

          Comment


          • #6
            Бил си в авариен режим

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от vilika1973 Покажи съобщение
              Извинявам се ,че се намесвам в темата но имам питане към колегата еcоtronic .В събота ми закачиха колата /156 кросвагон 1.9 16v 150 к.с.2006 г. /на комп.диагностика и ми показа липса на дебитомер и разни други натрупани грешки .След учудването на майстора и моето разбира се се оказа откачен кабел от долната страна на дебитомера .Закачи кабела и изчисти грешката, кабела беше доста прашен и кален което ме навява на мисълта ,че е разкачен доста отдавна може би при смяна на масла и филтри.Колата си вървеше доста прилично.Единственото нещо което аз забелязвам след поставянето на кабела на мястото му е промяна на параметрите на компа за разход ./паднаха с около 0.800 л./100 км.Възможно ли е да съм карал без включен дебитомер около 2000 км.без да забележа разлика във вървежа.Компа ми отчита постоянно егр.клапан /блокиран в затворено положение/
              Възможно е. Когато ECU - то "не вижда" дебитомера, то започва да си смята въздуха на база показанията на TPS - а, температура и пр. Т.е - помислено е за ситуацията в която дебитомерът ще дефектира а колата да не остане на пътя. Нещо повече - лошо работещ дебитомер води до по-лоша работа на мотора, сравнено с откачен дебитомер.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #8
                Как мога да разбера дали е по добре да карам ,със закачен дебитомер или със разкачен ?

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от vilika1973 Покажи съобщение
                  Как мога да разбера дали е по добре да карам ,със закачен дебитомер или със разкачен ?
                  Разбира се с закачен дебитомер !Но ако си по умен от производителите на коли може да го откачиш,също така да откачиш и други чаркове по колата и да си караш !!!
                  Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp 192A5.000,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR (WIDE RANGE) 5W-40 - временно спряна от движение....
                  Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V 210CV
                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от vilika1973 Покажи съобщение
                    Как мога да разбера дали е по добре да карам ,със закачен дебитомер или със разкачен ?
                    Щом с включен дебитомер моторът не започва да работи по-лошо и наблюдаваш падане на разхода, изглежда, че дебитомерът ти е ОК и е по-добре да го ползваш. Иначе изправността му се доказва най-добре на диагностика, като тя се прави в движение и се наблюдават параметри като желано/измерено количество въздух (трябва да са близки стойностите) и напрежението на изходния му сигнал, което при максимален дебит трябва да отива на около 4,5V.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #11
                      Благодаря колега ecotronic за изчерпателните отговори.

                      Comment


                      • #12
                        Грешката която дава е P0100.а другото което забелязах е че като махна кабела към дебитомера се чува едно като скърцане към дросела или стъпковото моторче не мога да установя точно от къде но е някъде там и като го махна грешката се трие и след минута отново се появява.Някакви иде.

                        Comment


                        • #13
                          Грешката P0100 е заради липсата на дебитомера:

                          http://www.datsc.com/tabid/122/OBD-E...o/Default.aspx

                          Както казах и по-горе, когато ECU - то "не вижда" дебитомера, то започва да работи с данните от TPS-а, който е в това, което погрешно наричате "стъпков мотор". Звукът, който се чува от там може да се дължи на тестване на TPS - а от страна на ECU-то.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • #14
                            Добре де но този звук се чува като колата е загасена и не е на контакт и като го закача отново дюзата изчезва и след време отново светва.Проверих си и жиците газоавата е хваната директно от акумулатора от това което мога да видя пиновете и жиците също са наред.Дебитомера е на около 4 месеца и до сега си работеще ок но уви.А и както споменах на бензин си работи прекрасно няма проблеми само на газ това ме озадачава-би трябвало ако не работи да не работи добре и на бензин.

                            Comment


                            • #15
                              На бензин работи, на газ не работи, къде ли е източника на проблема


                              Comment

                              Working...
                              X